- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinė eismo saugumo komisija konstatavo: pagrindinė tragiškų įvykių Lietuvos keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas
Skaudi statistika
Pastaraisiais metais šalies keliuose stebimos nerimą keliančios tendencijos.
Suprastėjo eismo įvykių statistika – padaugėjo eismo įvykių ir žūčių juose, nors keliuose sumažėjo žuvusių pėsčiųjų. Mažiau eismo įvykių sukelia neblaivūs vairuotojai ir neturintys teisės vairuoti.
Per 2023 m. dešimt mėnesių šalies keliuose įvyko 2 513 eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.
Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės – 24 daugiau nei 2022-aisiais per tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusių – transporto priemonių vairuotojai, 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių (keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 proc.).
Sužeisti 2 894 žmonės – 20 daugiau nei 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu.
Tramdys ne vien baudomis
Pasak vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, siekiant gerinti eismo saugumo situaciją keliuose, būtinos kompleksinės ir efektyvios priemonės, kurios pirmiausiai užkirstų kelią daryti daugkartinius nusižengimus.
„Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų“, – teigė A. Bilotaitė.
Baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio gyvenimo lygio, gaunamų pajamų.
Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo Teisingumo ir Susisiekimo ministerijoms peržiūrėti Administracinių nusižengimų kodeksą dėl galiojančių baudų.
VRM nuomone, reikėtų didinti baudas už greičio pažeidimus: iki 30–60 eurų – už 11–20 km/val. viršijimą (dabar galioja 12–30 eurų bauda) ir skirti nuo 60 iki 120 eurų baudą už 21–30 km/val. viršijimą (dabar bauda – 30–90 eurų).
Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau nei 30 km/val., kai vairuotojas jau buvo kartą baustas, ir viršijus greitį daugiau nei 40 km/val., kai vairuotojas taip pat buvo kartą baustas.
Pažeidėjai išsisukinėja
Baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio gyvenimo lygio, gaunamų pajamų. Praktika rodo, kad kuo daugiau viršijamas saugus greitis, tuo mažiau išieškoma baudų.
Be kita ko, išsisukinėjimas nuo baudų tampa ir verslu – kai kurie asmenys siūlo savo kontaktus, kad būtų įvardyti pažeidėjais, tačiau baudų nemoka.
Nesumokėjusiems baudų už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais, kol nebus įvykdyta prievolė. Būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas arba neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.
2021 m. skirta 1 406 809 eurai baudų už KET pažeidimus, sumokėti 513 978 eurai (36 proc.). 2022 m. skirta 1 701 520 eurų baudų, sumokėti 476 976 eurai (28 proc.).
2023 m. iki lapkričio 1 d. skirta 2 562 617 eurų baudų, sumokėti 409 236 eurai (16 proc.).
Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.
Sankcijų daugės?
Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų (lizingo, transporto priemonės pirkimo, kelionės bilieto pirkimo) ribojimo apimties plėtimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus.
VRM siūlymu automobilio savininkas, suteikęs vairuoti savo transporto priemonę ryšių su Lietuva neturinčiam asmeniui, privalo laiduoti už pažeidėjui paskirtos baudos sumokėjimą. KET pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui.
VRM nuomone, rizikos grupės asmenų sąrašą tikslinga papildyti pakartotinai vairuojančiais be teisės vairuoti, vairuojančiais chuliganiškai ir viršijusiais greitį daugiau nei 50 km/val.
Siūloma išplėsti pareigūnų įgaliojimus tikrinti, ar tokie asmenys laikosi apribojimų ir nevairuoja, esant reikalui, siųsti jiems įspėjimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...