- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo karto atitinka TA reikalavimus. Kaip automobilį paruošti TA, LNK papasakojo „Transekstos“ atstovas Renaldas Gabartas.
– Įsivaizduokime tokią situaciją: automobilis ne naujas, artėja TA galiojimo pabaiga. Ką reikia daryti, į ką atkreipti dėmesį, kad į TA centrą nereikėtų važiuoti pakartotinai?
– Pats dažniausias trūkumas, dėl kurio tenka sugrįžti, yra šviesos signalizacijų, žibintų būklė.
– Nesureguliuotos šviesos?
– Nesureguliuotos, nedega kuri nors lemputė. Čia kalbama tiek apie pagrindines šviesas, trumpąsias, artimąsias, tiek apie posūkių, rūko žibintus. Bendras kiekis šių trūkumų – arti 30 proc., gal net viršija. Čia ne tik Lietuvos problema, Vokietijoje yra labai panaši situacija. Gera žinia ta, kad šiuos defektus žmogus tikrai gali nesunkiai pamatyti pats. Prieš važiuodamas į apžiūrą apeik automobilį, pasižiūrėk, įsijunk, paprašyk šeimos nario, kad jis pajunginėtų, ir žinosi, yra problema ar nėra. Tada, nuvažiavęs į servisą, tas lempučių problemas, reguliavimo problemas išspręsi per keletą minučių ir tikrai nereikės sugrįžti. Ir tikrai tai brangiai nekainuos, nereikės nervintis, nereikės gaišti laiko.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Yra tekę girdėti istorijų, kai automobilis neatitinka TA reikalavimų, nes žibintas šviečia šiek tiek kreivai. Vairuotojai sako, kad tas žmogus, kuris tikrina automobilį, pats gali pasukinėti vieną varžą ir viskas būtų gerai, bet ne, principingai nepraleidžia. Ar tikrai dėl to galima nepraleisti automobilio?
– Ne visai taip. Žibintų aukščio reguliavimas yra vienintelė procedūra, kurią galima atlikti patikros metu. Yra žibintų stendas, kuriame yra įrankių komplektas, kuris iš principo universalus, tinkamas visoms automobilių markėms ir modeliams. Jei tik yra įmanoma sureguliuoti žibintus, kontrolierius tai padaro. Jeigu to neįmanoma padaryti, tarkime, automobilis yra po avarijos, žibintai suklijuoti keistu būdu, tada sako: dovanok, brolau, teks tau iš tiesų truputėlį daugiau dėmesio skirti ir galbūt pasikeisti žibintų tvirtinimus ar juos suremontuoti, tada viskas bus gerai.
– Kokių dar gedimų pasitaiko?
– Antroje dažniausiai fiksuojamų didelių trūkumų vietoje – įvairios pakabos svirtys ir lankstai arba vadinamieji šarnyrai. Jeigu teisingai prisimenu, apie 8 proc. automobilių turi šią bėdą. Tai tikrai nėra smulkmena, nes pakabos gyvybingumas užtikrina, kad automobilis bus valdomas važiuojant bet kokiomis kelio sąlygomis, tarkime, kai yra nelygus paviršius, kai reikia manevruoti. Trečias dažniausiai pasitaikantis trūkumas, praeitų metų statistikos duomenimis, yra per didelis dūmingumas. Viešojoje erdvėje dabar labai daug kalbama, kaip aplinkosaugininkai daro revoliuciją. Iš tiesų nėra viskas taip baisu. Pirmas vaistas, vėlgi, yra pats paprasčiausias – tikėtina, kad yra užsikimšęs oro filtras, kuris filtruoja orą, patenkantį į variklį, ir reikėtų jį pakeisti. Kai sudega 1 l benzino / dyzelino, tuo metu sudeginama apie 14–14,5 kg oro. Jeigu filtras užsikimšęs, vadinasi, nepakankamai oro patenka į degimo kamerą, todėl degusis mišinys yra tirštesnis ir dėl to (dūmų) šleifas paskui automobilį yra gerokai didesnis. Dėl to aplinkosaugininkai pyksta ir grasina atimti TA. Ši problema sprendžiama labai paprastai.
Pats dažniausias trūkumas, dėl kurio tenka sugrįžti, yra šviesos signalizacijų, žibintų būklė.
– Kaip vairuotojui elgtis atvažiavus į TA centrą? Ar jis gali automobilyje palikti įvairių daiktų? Nes, vėlgi, būna dviprasmiškų situacijų. Daug visokių istorijų yra, kaip paliekama 50 eurų kažkur – nei tai mano, nei tai kažkam. Ar galima taip daryti?
– Maždaug jau porą metų yra gerokai tiksliau apibrėžta, kaip automobilis turėtų būti paliktas, paruoštas apžiūrai. Bet koks daiktas, bet kokia kupiūra, bet kas, kas galėtų būti suvokiama, kaip bandymas daryti įtaką kontrolieriaus veiklai ir, sakysime, nupirkti jo nepastabumą ar atlaidumą, traktuojama kaip kyšis. Jeigu automobilio savininkas primygtinai siūlo, nereaguoja į perspėjimus to nedaryti, daugeliu atvejų apžiūra tuo ir baigiasi. Jam tiesiog pasiūloma atvažiuoti kitą kartą, eiti iš naujo. Pinigai nėra grąžinami, kas finansiškai turbūt yra skausminga. Pasidžiaugti galima tuo, kad tokių atvejų, pagal statistiką, mažėja. Ir mūsų TA protokole yra specialus langelis galimai korupcijai. Kai žmogus ypač atkakliai siūlo ar duoda užuominų, tas langelis pažymimas. Tai automatiškai uždega raudoną lemputę visoje informacinėje sistemoje, ir atvažiavęs į kitą TA stotį, kurioje galbūt žmogus galvoja, kad kontrolieriai bus sukalbamesni, kontrolierius jau žino, kad atvažiuoja žmogus su galbūt nevisiškai sąžiningais ketinimais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas63
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...