- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu.
– Mūsų fone stovi automobilis. Atrodo, jis dar galėtų važiuoti sutvarkius, dar nėra autolaužas, bet jūsų iniciatyva yra apie tai, kad tokius automobilius būtų galima kažkaip patraukti ir sutvarkyti.
– Taip, netinkami naudoti automobiliai turi būti priduodami atliekų tvarkytojams, jie būtų tinkamai perdirbti, dalys, kurios gali būti pakartotinai panaudotos, turi būti skirtos pakartotiniam panaudojimui. Kiekvienas gyventojas žino, kad jeigu jis turi automobilį, kuriuo nebegalima naudotis, internetinėje svetainėje autotvarkymas.lt gali pasirinkti atliekų tvarkytoją, kuris turi teisę priimti tokias atliekas ir įsitikinti, kad automobilis tikrai bus sutvarkytas, perdirbtas ir iš jo gautos atsarginės dalys.
– Bet ar žmonės dažnai patys praneša ir ieško, kur tai padaryti ar automobilis kelias savaites stovi gatvėje, užima parkavimo vietą ir tada neapsikentę gyventojai praneša?
– Pastebim, kad žmonės tapo atsakingesni ir praneša apie paliktus kieme automobilius, kurie užima vietą. Juose gali susižeisti vaikai, jie teršia orą. Tai tikrai gaunama daug informacijos apie paliktus be priežiūros automobilius. Taip pat matosi, kad žmonės atsakingiau priduoda savo automobilį perdirbimui. Nes jeigu automobilį priduoda nelegaliam atliekų tvarkytojui, tai pats gyventojas tampa netiesioginiu aplinkos teršėju. Automobilį nelegaliai išardžius, atliekos patenka į miškus, komunalinių atliekų konteinerius. Todėl žmonės turi žinoti, kad jeigu jie nori neprisidėti prie aplinkos taršos, turi atiduoti automobilius tinkamiems atliekų tvarkytojams.
– Ar žmonės žino, važiuodami į automobilių servisą, remonto dirbtuves, kad jos yra legalios? Kur tai pasitikrinti?
– Kiekvienas autoservisas privalo būti deklaravęs savo veiklą aplinkosaugai. Ir šitas sąrašas skelbiamas internetinėj svetainėj autotvarkymas.lt. Kiekvienas gyventojas gali pasitikrinti, ar tas servisas, kurio paslaugomis jis naudojasi, yra deklaravęs savo veiklą. Visi autoservisai yra potencialiai taršūs. Pastebime, kad daug autoservisų nepriduoda atliekų, taupydami lėšas, mažindami kainas. Tai labai svarbu, kad autoservisai būtų deklaravę savo veiklą, priduotų atliekas ir teiktų ataskaitas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar žmonės patys sąmoningėja ir renkasi autorizuotus servisus ar dar gajūs yra garažiukai?
– Pagal tai, kiek servisų yra deklaravę savo veiklą ir kiek jų Lietuvoje yra, mes matome, kad daugiau negu pusė servisų yra nedeklaravę savo veiklos. Tai problema yra didelė. Bet, vėlgi, naudodamiesi nelegalaus serviso veikla, gyventojai teršia aplinką. Gyventojai turi pasitikrinti, ar autoservisai yra deklaravę savo veiklą.
– Jūs sakot, apie pusė servisų yra nedeklaravę. Ar čia nėra dar ir valdžios kontrolės problema?
– Turbūt yra du pagrindiniai dalykai. Netobuli teisės aktai, kuriuos galima lengvai apeiti. Ir gal ne pačios kontrolės, kiek jos pajėgumų trūkumas. Nes pati aplinkos apsauga yra labai plati. Auto kontrolės trūksta, teisės aktų tobulumo trūksta. Bet reikia žiūrėti ir nuo visuomenės. Jeigu visuomenė leidžia daryti pažeidimus ir naudojasi pažeidimus darančių arba neatitinkančių reikalavimų, aplinką teršiančių verslų paslaugomis, visuomenė elgiasi labai blogai. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasitikrinti, ar autoservisas yra deklaravęs savo veiklą, pasitikrinti, ar atliekų tvarkytojas, kuriam norime priduoti automobilį, turi teisę ir pranešti apie pažeidimus. Tai nėra kažkoks skundimas. Tai yra mūsų visuomenės saugumo užtikrinimas.
– O kaip užkirsti kelią nelegalių autoservisų veiklai arba gatvėse, kiemuose paliekamiems nenaudojamiems automobiliams?
– Trys taisyklės. Pirma, patobulinti teisės aktus, kad autoservisai tokios veiklos negalėtų pradėti vykdyti. Antra, sugriežtinti kontrolę, kuri užtikrintų neteisėtos veiklos vykdytojų užkardymą. Ir visuomenė, kuri nesinaudotų neteisingai veiklą vykdančių asmenų paslaugomis.
– Ir jeigu turit nenaudojamų automobilių, tai nepalikti kur nors gatvėje ar kieme?
– Be abejo, nepalikit. Nes tai yra didžiulis taršos šaltinis. Tai yra viena didžiulė pavojinga atlieka, kuri tikrai teršia aplinka, sukelia pavojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou1
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo45
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui4
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis35
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams3
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...